Výjimečná aerodynamika
Vynikající aerodynamický výkon je základním kamenem nákladních vozidel DAF nové generace. Po rozsáhlých simulacích a silničních testech bylo dosaženo extrémně nízkého odporu vzduchu díky dokonalému vedení větru okolo, skrze a pod vozidlem. Výsledkem je 22% zlepšení aerodynamického výkonu, které posiluje úspornou spotřebu paliva a váš zisk.
Prodloužená přední část kabiny
Společnost DAF vytvořila optimální konstrukci vozidla, která díky novým evropským předpisům pro hmotnosti a rozměry umožňuje prodloužení přední části kabiny o 160 milimetrů.
Zkosená a bezešvá
Krásné kabiny mají zkosený a velmi hladký design s hladkým upevněním panelu kabiny, což zajišťuje, že proudy vzduchu vždy přilnou ke karosérii a aerodynamický odpor je snížen na minimum.
Zaoblené čelní sklo
Velké čelní sklo je zaoblené a má hladké spojení s A-sloupkem.
DAF Digital Vision
Zrcátka jsou navržena tak, aby minimalizovala aerodynamický odpor, a lze je nahradit digitálním kamerovým systémem DAF Digital Vision, který zajišťuje o 4,5 % lepší aerodynamický výkon a o 1,4 % úspornější spotřebu paliva.
Aerodynamické blatníky
Konkávní aerodynamické blatníky vedou vzduch směrem k přívěsu, což zlepšuje aerodynamický výkon a přímo přispívá k úspoře paliva a nižším emisím.
Spodní deska Aero
Spodní deska Aero zajišťuje optimální proudění vzduchu pod vozidlem. Tímto způsobem je minimalizováno narušení podtékání pro nejlepší aerodynamickou účinnost.
Těsnění Aero
Jsou aplikována těsnění Aero, aby nedocházelo k narušení průtoku vzduchu.
Optimalizovaná aerodynamika pod kapotou
Byla přijata řada opatření pro optimalizaci aerodynamiky pod kapotou, jako jsou uzávěry kolem chladiče vzduchu a chladiče, vzduchové kanály, deflektory, recirkulační bariéry a uzavřené kryty podběhů kol.
Vysoký výkon hnací soustavy
Společnost DAF představuje novou generaci motorů PACCAR MX o objemu 10,8 litru a 12,9 litru v nových modelech DAF XF, XG a XG+. S větším točivým momentem a několika novými technickými inovacemi, které posouvají efektivitu na ještě vyšší úroveň. Inovací je tolik, že je těžké je vyjmenovat všechny, ale patří k nim například:
- nový blok motoru a hlava válců
- nově navržené vstřikovače
- turbokompresor nové generace
Systém dodatečné úpravy (EAS)
Systém dodatečné úpravy emisí výfukových plynů motoru (EAS) poskytuje skvělý výkon díky nové konstrukci a vedení. Nově navržený podvozek s výfukovým potrubím ještě více snižuje tepelné ztráty mezi motorem a systémem EAS a zajišťuje tak maximální účinnost.
Převodovky nové generace
Vozidla DAF nové generace jsou standardně vybavena automatizovanými převodovkami TraXon, které poskytují efektivní a ekologicky šetrnou hnací soustavu s vynikající ovladatelností. Mezi nové klíčové technologie patří automatická volba rozjezdového převodového stupně, vylepšené prediktivní funkce a (volitelně) funkce výzva k pohybu.
Chytrá regulace paliva
Nové prediktivní funkce převodovky TraXon také zahrnují nejnovější generaci prediktivního tempomatu a nové funkce EcoRoll, které umožňují dosáhnout až 93 km/h na konci klesání. Optimalizovaná funkce EcoRoll zabraňuje zbytečnému brzdění a následným ztrátám energie. Kromě toho funkce náhledu ovládání rychlosti při jízdě ze svahu v kombinaci s vylepšenou motorovou brzdou MX odstraňuje potřebu intardéru, snižuje celkovou hmotnost vozidla a zvyšuje vaši efektivitu.
Vysoce účinné zadní nápravy
Vozidla DAF nové generace jsou k dispozici s předními nápravami o hmotnosti 8 a 9 tun a se širokou škálou poháněných zadních náprav o hmotnosti 13 a 11,5 tun s redukcí v náboji kola nebo bez ní, a v případě potřeby v kombinaci s tlačenou nebo vlečenou nápravou. Ucelené spektrum převodových poměrů zadní nápravy zajišťuje nejlepší možnou účinnost pro každou aplikaci. Pro další optimalizaci účinnosti snižují hladiny oleje a nová ložiska pastorku třecí ztráty. Je použita nová generace brzdových třmenů, které jsou lehčí a robustnější, zatímco nové aktivní třmeny zabraňují ztrátám třením, když se nepoužívají brzdy.
Chladicí systém další úrovně
U modelů XF, XG a XG+ nové generace je pasivní chlazení vylepšeno přidáním vzduchových kanálů pro vynikající aerodynamiku pod kapotou, ve výbavě je celoplošný chladič vzduchu pro lepší řízení teploty a zapouzdření namontované na kabině pro lepší proudění vzduchu. Tyto funkce zajišťují minimální zapojení ventilátoru díky optimálnímu využití každého kilogramu vzduchu vstupujícího do mřížky. To jednoduše šetří energii.
Vynikající vstřícnost vůči výrobcům nástaveb
Vozidla XF, XG a XG⁺ nové generace nabízí vynikající vstřícnost pro výrobce nástaveb prostřednictvím rozsáhlé kabeláže připravené pro rychlou a snadnou instalaci všech běžných nástaveb a součástí, jako jsou spouštěcí zadní čela.
V rámci podpory kompletního vybavení nástavby je k dispozici široká řada elektrických a elektronických funkcí pro zapojení PTO, nastavení vzduchového odpružení a ovládání vybavení nástavby. Pro efektivní montáž nástaveb jsou k dispozici také moduly pro upevnění nástavby.
Kromě toho jsou nové modely XF, XG a XG⁺ v rámci vysokého stupně vstřícnosti vůči výrobcům nástaveb dostupné s rozsáhlou řadou výkonných motorů, převodovek a PTO na setrvačníku, což přispívá ke špičkové efektivitě vozidel DAF nové generace.
Servisní služby budoucnosti
S uvedením modelů DAF XF, XG a XG+ nové generace začíná společnost DAF novou éru s ohledem na jednoduchost servisu.
- Bezdrátové aktualizace OTA pro motor a systémy dodatečné úpravy výfukových plynů, jednotka ECU vozidla, její centrální bezpečnostní brána (CSG) a služba DAF Connect.
- Standardní servisní intervaly jsou 125 000 km/rok.
- Pro dálkovou přepravu je k dispozici možnost dlouhého vypouštění. To znamená, že pro všechny silniční aplikace je servisní interval jednou ročně (až 200 000 km), který je v našem oboru jedinečný.
- Program DAF MultiSupport nabízí celoevropské smlouvy na opravy a údržbu s nepřetržitou mezinárodní zákaznickou podporou, což zvyšuje maximální flexibilitu a dostupnost vozidel.