Efektivita budoucnosti

Nejlepší úspory paliva ve své třídě a nízké emise oxidu uhličitého, jsou dosahovány díky vynikající aerodynamice kabiny a úžasné efektivitě hnací soustavy.

Bezkonkurenční efektivita

Model DAF XD nové generace je novým měřítkem efektivity v segmentu distribuce. Jeho vynikající výkon – který vede k nejnižším emisím – je výsledkem vysoce aerodynamického designu a významných inovací hnací soustavy PACCAR MX-11 s automatizovanou převodovkou TraXon. Příznivá hmotnost vozidla a vynikající provozuschopnost přispívají k nejvyššímu užitečnému zatížení a také provozuschopnosti ve své třídě.

Skvělá aerodynamika

Nový model DAF XD, to je víc než stylový vzhled. Na základě rozsáhlých simulací a silničních testů zahrnuje optimální design řadu prvků, které vytvářejí extrémně nízký odpor vzduchu, protože navádějí vítr kolem vozidla, skrze něj a pod ním. To přispívá k větší úspoře paliva, snižuje emise a činí z nového modelu DAF XD skvělou nabídku pro vaši firmu.

Zaoblené čelní sklo
Zakřivené čelní sklo má bezešvé spojení s A-sloupkem a kombinuje nejlepší linie výhledu ve své třídě s vynikající aerodynamikou.
DAF Digital Vision
Zrcátka jsou navržena tak, aby minimalizovala aerodynamický odpor, a lze je nahradit digitálním kamerovým systémem DAF Digital Vision, který zajišťuje ještě lepší aerodynamický výkon a maximálně úspornou spotřebu paliva.
Těsnění Aero
Těsnění Aero pomáhají minimalizovat aerodynamický odpor a přispívají k optimalizovanému aerodynamickému výkonu.
Střešní spoilery
Speciální střešní spoilery jsou k dispozici pro každou ze tří verzí kabiny XD, které se liší od kompaktního spoileru namontovaného v blízkosti nástavby až po střešní spoilery plné velikosti pokrývající výšky až do 4,5 metru.
Aerodynamické blatníky
Konkávní aerodynamické blatníky vedou vzduch směrem k přívěsu, což zlepšuje aerodynamický výkon a přímo přispívá k úspoře paliva a nižším emisím.
Optimalizovaná aerodynamika pod kapotou
Byla přijata řada opatření pro optimalizaci aerodynamiky pod kapotou, jako jsou uzávěry kolem chladiče vzduchu a chladiče, vzduchové kanály, deflektory, recirkulační bariéry a uzavřené kryty podběhů kol.
Spodní deska Aero
Spodní deska s integrovaným spoilerem optimalizuje proudění vzduchu pod vozidlem. Tím se minimalizuje turbulence v podtoku.
Mezinápravové spoilery
Prvky pro optimalizaci aerodynamiky zahrnují také kryty ráfků kol, mezinápravové spoilery a boční límce.

Nový standard výkonu hnací soustavy

MX11-engine-detail

V modelu DAF XD nové generace byly všechny aspekty hnací soustavy optimalizovány pro distribuci, počínaje motorem. Motory PACCAR MX-11 jsou vybaveny mnoha inovacemi pro nepřekonanou účinnost.

  • K dispozici je pět jmenovitých výkonů:
    XD 300 MX-11 (220 kW / 299 k)
    XD 330 MX-11 (251 kW / 341 k)
    XD 370 MX-11 (270 kW / 367 k)
    XD 410 MX-11 (300 kW / 408 k)
    XD 450 MX-11 (330 kW / 449 k)
  • Všechny varianty obsahují vícestupňový točivý moment a poskytují až o 150 Nm vyšší točivý moment v nejvyšším převodovém stupni.
  • Nabízejí také snížení otáček s maximálním točivým momentem dostupný od pouhých 900 ot./min.

Nová motorová brzda MX poskytuje až o 20 % vyšší brzdný výkon při nižších otáčkách. Výsledkem je jedinečná křivka brzdného momentu, která je rovná od 1100 do 2100 ot./min. To je srovnatelné s nejlepšími 13l motory na trhu.

Řízení vzduchu

Nový model DAF XD je vybaven nejmodernějším systémem sání vzduchu. Přední sání využívá vzduch v přední části vozidla a vede jej přímo nejkratší cestou k motoru. Toto vedení zajišťuje jen minimální nárůst teploty, nízký pokles tlaku a použití vzduchu z válců, což zaručuje maximální účinnost.

Systém úpravy emisí

Jedinečná konstrukce podvozku s výfukovým potrubím pomáhá minimalizovat tepelné ztráty výfukových plynů, které opouštějí motor na cestě do systému dodatečné úpravy emisí výfukových plynů motoru (EAS). Vysoké teploty výfukových plynů zaručují optimální účinnost systému EAS a podporují nejnižší možnou spotřebu paliva.

Příkladný chladicí systém

Všechna vozidla DAF nové generace optimálně využívají každý kilogram vzduchu procházejícího mřížkou s minimálním zapojením ventilátoru. Nová úroveň vodítek proudění vzduchu v mřížce a zapouzdření upevněné ke kabině zajišťují vynikající aerodynamiku pod kapotou. Výsledkem je nejlepší možné pasivní chlazení.

Fuel-efficiency-XD-gearbox

Automatizované převodovky TraXon nové generace

Součástí efektivních hnacích soustav modelu DAF XD je automatizovaná převodovka TraXon nejnovější generace. Tato převodovka nabízí nové funkce, jako je výzva k pohybu, což umožňuje přesné dávkování manévrovací rychlosti uvolněním brzdového pedálu. Automatická volba rozjezdového převodového stupně okamžitě odvozuje užitečné zatížení vozidla od tlaku vzduchového měchu, aby bylo možné zvolit optimální převodový stupeň pro rozjezd.

Převodovka Allison

Zejména pro aplikace svozu odpadu nabízí společnost DAF plně automatickou převodovku Allison v kombinaci s motorem MX-11 o výkonu 220 kW / 299 k a o výkonu 251 kW / 341 k. Tato převodovka je vybavena novým řídicím modulem převodovky a novým softwarem pro nižší tření a optimalizovaný špičkový výkon, což vede k ještě vyšší úspoře paliva. Navíc bude mít řidič těžit z plynulé charakteristiky řazení.

Chytrá regulace paliva

Nový model DAF XD má stejné pokročilé funkce pro inteligentní řízení spotřeby paliva jako ostatní modely DAF nové generace. Patří mezi ně prediktivní tempomat třetí generace spolu s novými funkcemi EcoRoll, které umožňují až dosáhnout až 93 km/h na konci sjezdu. Optimalizovaná funkce EcoRoll eliminuje zbytečné brzdění a z toho vyplývající ztráty energie. Kromě toho náhled ovládání rychlosti při jízdě ze svahu v kombinaci se zdokonalenou motorovou brzdou MX znamená, že není nutný intardér. Tím se snižuje hmotnost vozidla, zvyšuje úspora paliva a snižují emise CO2. To vše přispívá k nejnižšímu možnému hodnocení podle nástroje VECTO.

Vysoce účinné zadní nápravy

Zadní nápravy mají řadu funkcí, které pomáhají zvýšit efektivitu. Nižší hladiny oleje a nová ložiska pastorku snižují ztráty způsobené třením. Brzdy mají nižší hmotnost a jsou velmi robustní. A používají se brzdové třmeny nejnovější generace s nízkou hmotností. Tyto prvky jsou doplněny novou funkcí s názvem „aktivní uvolnění brzdového třmenu“, která zabraňuje dalším ztrátám třením.

Fuel-efficiency-XD-rear-axle

Nízké hmotnost vozidel

Za účelem další spotřeby optimalizace paliva a celkové efektivity byla při vývoji modelu DAF XD nové generace věnována velká pozornost nízké pohotovostní hmotnosti vozidla. Toho bylo dosaženo použitím lehké, vysokopevnostní oceli pro nástavbu, kromě nových návrhů a řešení pro střešní spoilery, odpružení kabiny, ochranu proti podjetí vpředu, montážní desku točnice a například motor. Výsledkem tohoto úsilí je příznivá pohotovostní hmotnost pro všechny varianty modelu.

Chassis

Vynikající vstřícnost vůči výrobcům nástaveb

Rozsáhlá dostupnost PTO, modulů pro upevnění nástavby a konektorů vytváří vynikající vstřícnost vůči výrobcům nástaveb, což je také podpořeno vysoce flexibilním uspořádáním součástí podvozku, jako je systém EAS, skříň akumulátoru a nádrže kapaliny AdBlue® i palivových nádrží pro dosažení optimální účinnosti.

Servisní služby budoucnosti

S uvedením modelů DAF nové generace začíná společnost DAF novou éru s ohledem na jednoduchost servisu.

  • Bezdrátové aktualizace OTA pro motor a systémy dodatečné úpravy výfukových plynů, jednotka ECU vozidla, její centrální bezpečnostní brána (CSG) a služba DAF Connect.
  • Přepracovaná diagnostika vozidla vede mechanika ještě přímější cestou k základní příčině problému v tom vzácném případě, že by se nějaký vyskytl.
  • Standardní servisní intervaly jsou 125 000 km/rok.
  • Pro dálkové aplikace je k dispozici možnost dlouhého vypouštění, což vede k servisním intervalům až 200 000 kilometrů.
  • To znamená, že pro všechny silniční aplikace je servisní interval jednou ročně, což je v našem odvětví zcela unikátní.
  • Program DAF MultiSupport nabízí celoevropské smlouvy na opravy a údržbu pro maximální efektivitu a dostupnost vozidel.
  • Systém „propojené navigace“ služby DAF Connect nabízí reálné dopravní informace a také možnost odesílat trasy do vozidla z domovské základny pro nejvyšší efektivitu.