Opravy nezávislých topení

Některé typy nezávislých topení nabízí možnost předehřevu samotného motoru, využívají zbytkové teplo motoru a rozvodového systému ventilace. Obrovskou výhodou je možnost naprogramování spuštění topení na Vámi zvolenou hodinu. V kamionech bývají nejčastěji použity dva systémy teplovodní a teplovzdušné.

Někdy jsou tato topení označována také „bufík“, „eber“, „špechr“ anebo „webasto“. Názvy jsou odvozeny od různých výrobců. Všechny mají společnou vlastnost. Topení běží dříve, než motor naskočí a běží při vypnutém motoru.

Teplovodní topení

Princip topení spočívá v hoření paliva ve spalovací komoře a tím vzniklé teplo je předáváno do výměníku topení. Pro zajištění dostatečného množství vzduchu pro hoření je před spalovací komorou dmychadlo, které vhání dovnitř komory vzduch potřebný pro hoření. Palivo pro hoření dodává palivové čerpadlo. Množství vzduchu a paliva řídí elektronika topení na základě údajů snímacích čidel. Vzniklé teplo ohřívá výměník, kde proudí chladicí kapalina malého okruhu motoru. Ohřátou kapalinu tlačí v okruhu vodní pumpa nezávislého topení.

Teplovodní topení Vám zabezpečuje start v zimním období. Předehřátý motor při spuštění nezatěžuje životní prostředí takovou měrou jako motor studený. Hodnota emisí teplého motoru je mnohonásobně nižší. Nešetří se jen životní prostředí, ale také motor samotný.  Teplý motor rovněž neklade při spuštění tak velký odpor jako motor studený, takže se zároveň prodlužuje životnost akumulátoru i startéru vozidla. Pro svůj provoz potřebuje 80-100W (podle použitého typu), pohodlný start pak zabezpečí napěťové čidlo, které odpojí nezávislé topení.

Od konce roku 2017 společnost DAF používá tato nezávislá topení ve svých nejnovějších modelech.

Teplovzdušná topení

I tento typ topení pracuje nezávisle na běhu motoru vozidla a jako svou energii pro provoz používá pohonné hmoty z nádrže vozidla. Konstrukce tohoto topení je ale odlišná od teplovodního nezávislého topení. Proces hoření probíhá obdobně, ale výměník neohřívá chladicí kapalinu motoru, ale nasávaný vzduch z ohřívaného prostoru. Teplovzdušná topení se používají pro vytápění kabin nákladních vozidel, pracovních strojů, nástaveb vozidel a autobusů.

Těleso topení se umísťuje do vytápěného prostoru vozidla. Z jedné strany nasává vzduch potřebný pro ohřátí a z druhé strany vytlačuje ventilátor ohřátý vzduch do prostoru vozidla. Ohřátý vzduch se vypouští přímo z topení nebo může být rozváděn pomocí potrubí a trysek na různá místa v automobilu.

Tento typ topení je konstrukčně jednodušší a má menší nároky na akumulátor vozidla, protože pro činnost potřebuje napájet pouze dmychadlo a palivové čerpadlo. Energetická náročnost je asi 2-10W.

Tato topení najdeme na téměř všech vozidlech před rokem 2017.

Nabízíme:

  • náhradní díly k topení
  • záruční a pozáruční servis

Opravujeme topení:

  • Webasto Airtop 2000S, Thermotop Pro 38
  • Eberspächer Airtornic D2, D4S

Pro více informací nás kontaktujte, zde.