Společnost PACCAR dosáhla solidních čtvrtletních výnosů a zisku

„Společnost PACCAR dosáhla ve druhém čtvrtletí roku 2020 solidních výnosů a čistého zisku,“ uvedl generální ředitel Preston Feight. „Na počátku čtvrtletí jsme na pět týdnů uzavřeli své závody, poté jsme však výrobu postupně obnovovali a zároveň vylepšovali provozní procesy a postupy za účelem zajištění zdraví a bezpečnosti zaměstnanců, efektivity výroby a spokojenosti zákazníků. Jsem hrdý na naše skvělé zaměstnance, kteří odváděli vynikající práci v oblasti výroby i distribuce a přitom přispívali k dalšímu zlepšování přísných standardů společnosti PACCAR v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.“

Společnost PACCAR dosáhla ve druhém čtvrtletí čistého zisku 147,7 milionu USD (0,43 USD na akcii), přičemž ve stejném období loňského roku činil zisk 619,7 milionu USD (1,78 USD na akcii). Čisté tržby z prodeje a výnosy z finančních služeb dosáhly ve druhém čtvrtletí 3,06 miliardy USD, proti 6,63 miliardy USD ve druhém čtvrtletí roku 2019. „Výroba nákladních vozidel PACCAR i prodej aftermarket dílů PACCAR Parts v průběhu čtvrtletí stabilně rostly. Čtvrtletní ziskový výsledek společnosti PACCAR je přímým výsledkem jejího osvědčeného obchodního modelu: prémiová nákladní vozidla a dopravní řešení, flexibilní výrobní procesy, solidní rozvaha a důsledná kontrola nákladů při zachování výzkumu a vývoje a kapitálových investic stimulujících dlouhodobý růst,“ dodal Feight.

Společnost PACCAR oznámila čistý zisk za první pololetí ve výši 507,1 milionu USD (1,46 USD na akcii), v porovnání s 1,25 miliardy USD (3,59 USD na akcii) za prvních šest měsíců loňského roku. Čisté výnosy z prodeje a finančních služeb za prvních šest měsíců roku 2020 činily 8,22 miliardy USD, v porovnání s 13,12 miliardy USD v loňském roce. 

Oznámení čtvrtletních dividend

„Společnost PACCAR má vynikající finanční pozici, objem finančních prostředků na výrobu a obchodovatelných cenných papírů k 30. červnu 2020 činil 4,17 miliardy USD a bankovní facility 3,0 miliardy USD,“ sdělil výkonný předseda Mark Pigott. Společnost má úvěrový rating A+/A1.

Představenstvo společnosti PACCAR vyhlásilo běžnou čtvrtletní hotovostní dividendu ve výši třicet dva centů (0,32 USD) na akcii, splatnou k 1. září 2020 držitelům akcií v okamžiku uzavření obchodování dne 11. srpna 2020.

Nejdůležitější finanční údaje – druhé čtvrtletí roku 2020

Nejdůležitější finanční výsledky společnosti PACCAR za druhé čtvrtletí roku 2020:

  • Čisté tržby a výnosy 3,06 miliardy USD.
  • Čistý zisk 147,7 milionu USD.
  • Celosvětově dodáno 18 100 nákladních vozidel.
  • Výnosy PACCAR Parts 823,7 milionu USD.
  • Zisk PACCAR Parts před zdaněním 151,9 milionu USD.
  • Zisk Financial Services před zdaněním 55,5 milionu USD.
  • Objem finančních prostředků na výrobu a obchodovatelných cenných papírů 4,17 miliardy USD.
  • Finanční prostředky generované provozem 934,9 milionu USD.
  • Akciový kapitál 9,78 miliardy USD.

Nejdůležitější finanční údaje – první pololetí roku 2020

Nejdůležitější finanční výsledky společnosti PACCAR za prvních šest měsíců roku 2020:

  • Čisté tržby a výnosy 8,22 miliardy USD.
  • Čistý zisk 507,1 milionu USD.
  • Kapitálové investice 308,8 milionu USD a výdaje na výzkum a vývoj 137,5 milionu USD.
  • Zisk Financial Services před zdaněním 103,8 milionu USD.
  • Finanční prostředky generované provozem 1,36 miliardy USD.
  • Vydané střednědobé směnky v objemu 1,33 miliardy USD.

Globální trhy s nákladními vozidly

„Na trhu s nákladními vozidly třídy 8 v USA a Kanadě dochází k oživení díky restartu celostátní i místní ekonomiky,“ uvedl Mike Dozier, senior vice president. „Zákazníci těžili z nižších cen paliva a v mnoha odvětvích došlo v průběhu čtvrtletí ke zvýšení objemu dopravy a zlepšení jejích cen. Červnové objednávky nákladních vozidel třídy 8 byly o 28 % vyšší než v červnu loňského roku.“  Prodej nákladních vozidel třídy 8 v USA a Kanadě se na rok 2020 odhaduje v rozmezí 160 000–190 000 vozidel. Případná další vlna COVID-19 však může mít dopad jak na objem trhu, tak na celou ekonomiku. Značky Peterbilt a Kenworth dosáhly ke konci června na trhu s nákladními vozidly třídy 8 v USA a Kanadě podílu 29,6 %, zatímco ve stejném období loňského roku činil jejich podíl 29,1 %.

Harry Wolters, prezident společnosti DAF, sdělil: „V květnu a červnu se v souvislosti se zlepšením evropských ekonomik obnovila poptávka po úsporných nákladních vozidlech DAF XF, CF a LF.“ Počet registrací nových nákladních vozidel v hmotnostní kategorii nad 16 tun se v letošním roce v Evropě odhaduje v rozmezí 190 000–220 000 vozidel.

Předpokládá se, že objem jihoamerického trhu s nákladními vozidly v hmotnostní kategorii nad 16 tun bude v roce 2020 činit 60 000–80 000 vozidel. „Zákazníci oceňují dlouhou životnost a spolehlivost nákladních vozidel DAF v Brazílii, která představuje jedno z provozně nejnáročnějších prostředí na světě,“ uvedl Mike Kuester, assistant vice president pro Jižní Ameriku. „DAF dosáhl v první polovině tohoto roku v Brazílii rekordního podílu 9,1 % na trhu s nákladními vozidly v hmotnostní kategorii nad 40 tun.“

PACCAR Parts dosáhla solidních čtvrtletních výnosů a zisku před zdaněním

Společnost PACCAR Parts dosáhla ve druhém čtvrtletí roku 2020 solidních výnosů 823,7 milionu USD, přičemž za stejné období loňského roku činily výnosy 1,03 miliardy USD.  Zisk před zdaněním ve druhém čtvrtletí roku 2020 dosáhl 151,9 milionu USD, proti 210,6 milionu USD za druhé čtvrtletí roku 2019. Výnosy PACCAR Parts za první pololetí činily 1,82 miliardy USD, proti 2,03 miliardy USD za stejné období loňského roku. Zisk před zdaněním společnosti PACCAR Parts za prvních šest měsíců roku 2020 dosáhl 366,6 milionu USD, v porovnání s 418,2 milionu USD za prvních šest měsíců roku 2019. David Danforth, viceprezident společnosti PACCAR a generální ředitel PACCAR, řekl: „V průběhu tohoto čtvrtletí někteří zákazníci odkládali údržbu vozidel, což se projevilo na prodeji náhradních dílů. Zlepšení ekonomiky a vyšší objem provozu nákladních vozidel v červnu naopak zvýšily poptávku po poprodejních službách.“

Jim Walenczak, náměstek generálního ředitele PACCAR Parts, poznamenal: „Společnost PACCAR Parts již řadu let investuje do platformy e-commerce ku prospěchu našich zákazníků i dealerů. Objem prodeje PACCAR Parts koncovým zákazníkům prostřednictvím e-commerce zaznamenal v první polovině roku 2020 nárůst o 20 % proti stejnému období loňského roku.“  PACCAR i nadále rozšiřuje globální distribuční kapacitu s cílem zajišťovat svým zákazníkům prvotřídní dostupnost náhradních dílů. Ve druhém čtvrtletí byla otevřena nová distribuční centra PACCAR v Las Vegas ve státě Nevada (o rozloze přes 23 000 m2) a v Ponta Grossa v Brazílii (o rozloze téměř 15 000 m2).

Kenworth, Peterbilt a DAF zahájí výrobu akumulátorových elektrických vozidel

Kenworth, Peterbilt a DAF jsou i nadále globálními lídry v oblasti bezemisních vozidel. Severoameričtí a evropští zákazníci aktuálně testují v reálném provozu více než 60 akumulátorových elektrických vozidel, vozidel s pohonem na vodíkové články a hybridních vozidel. Předpokládá se, že v roce 2021 budou zákazníkům dodána první sériová akumulátorová elektrická vozidla PACCAR.

Nákladní vozidla DAF LF Electric, CF Electric a CF Hybrid

„V nadcházejících několika letech očekáváme jen skromné počty dodaných vozidel s bezemisním pohonným ústrojím, a to kvůli vysoké ceně těchto technologií,“ řekl Kyle Quinn, technický ředitel společnosti PACCAR. „Střednědobá poptávka po bezemisních vozidlech bude vycházet především z odvětví odpadového hospodářství, přístavní dopravy a místní rozvážky, kde vozidla neobsluhují dlouhé trasy a kde není nutná rozsáhlá síť dobíjecích stanic. Další uplatnění naleznou tato vozidla v bezemisních zónách vyhlášených samosprávami.“ 

Společnost PACCAR se spojila s předními dodavateli komponent a nabíjecí infrastruktury, která je začleněna do architektury elektronické soustavy vozidel PACCAR. 

Elektrické nákladní vozidlo Kenworth T680 s pohonem na vodíkové články

„PACCAR je jedním z lídrů vývoje nákladních vozidel třídy 8 s pohonem na vodíkové články,“ uvedl Kevin Baney, viceprezident PACCAR a generální ředitel společnosti Kenworth.  Kenworth právě předává několika zákazníkům deset nákladních vozidel Kenworth T680 s pohonem na vodíkové články k provozním zkouškám v přístavu v Los Angeles. Kenworth zabudoval do vozidla Kenworth T680 technologii palivových článků Toyota, vodíkové palivo a infrastrukturu pak dodala firma Shell. Vozidla vyrobil závod Kenworth v Rentonu ve státě Washington, rozsáhlé zkoušky výkonů provádějí technická centra PACCAR. Společnost Peterbilt vyvinula tři modely akumulátorových elektrických nákladních

vozidel pro různé použití a řada těchto vozidel již v rukou zákazníků najíždí zkušební kilometry. Jason Skoog, viceprezident PACCAR a generální ředitel společnosti Peterbilt, k tomu uvedl: „Vozidla Peterbilt Model 579EV jsou nasazována v přístavech a v regionální dopravě; vozidla Peterbilt Model 220 se využívají pro svoz a rozvoz středně těžkých nákladů a Peterbilty Model 520EVs ke svozu a přepravě odpadu.“

Nákladní vozidlo Peterbilt Model 579EV

Společnost DAF vyvinula řadu elektrických a hybridních vozidel, která aktuálně podstupují rozsáhlé provozní zkoušky u evropských zákazníků, a to v různých oblastech. „DAF CF Electric je využíván v regionální dopravě a v odpadovém hospodářství, DAF LF Electric je ideální pro místní rozvážku a DAF CF Hybrid je určen pro dálkovou přepravu s možností provozu ve městech s bezemisními zónami,“ řekl Ron Borsboom, výkonný ředitel vývoje produktů DAF.

Kapitálové investice, výzkum a vývoj

Vynikající dlouhodobé zisky, skvělá rozvaha a konzistentní zaměření na kvalitu, technologie a produktivitu umožnily společnosti PACCAR investovat v posledním desetiletí 7,1 miliardy USD do výstavby nových závodů a rozšiřování těch stávajících a rovněž do inovativních produktů a nových technologií. „PACCAR uplatňuje disciplinovaný přístup ke kapitálovým investicím a projektům výzkumu a vývoje, investuje do dlouhodobého růstu v oblasti aerodynamických vozidel, vznětových motorů a bezemisních technologií, pokročilých asistenčních systémů, služeb využívajících připojení vozidel k síti a také do výrobních a distribučních postupů nové generace. Odhadujeme, že kapitálové investice se budou pohybovat v rozmezí 525–575 milionů USD, náklady na výzkum a vývoj pak v rozmezí 265–295 milionů USD,“ poznamenal viceprezident Darrin Siver.

Společnosti Financial Services dosahují dobrých výsledků

PACCAR Financial Services (PFS) spravuje portfolio 202 000 nákladních vozidel a návěsů, jejichž celková hodnota činí 15,05 miliardy USD. Do tohoto segmentu náleží rovněž PACCAR Leasing (PacLease), přední poskytovatel komplexních služeb leasingu nákladních vozidel.  Zisk PFS před zdaněním ve druhém čtvrtletí roku 2020 činil 55,5 milionu USD, proti 80,3 milionu USD ve druhém čtvrtletí loňského roku. Výnosy ve druhém čtvrtletí dosáhly

360,3 milionu USD, v porovnání s 361,4 milionu USD za stejné čtvrtletí roku 2019. Za prvních šest měsíců roku 2020 pak PFS vytvořila zisk před zdaněním 103,8 milionu USD, proti 164,3 milionu USD v loňském roce. Výnosy za první pololetí roku 2020 dosáhly 744,0 milionu USD, v porovnání s 710,9 milionu USD za stejné období loňského roku. „Portfolio PFS si ve druhém čtvrtletí roku 2020 vedlo velmi dobře,“ řekl Todd Hubbard, viceprezident PACCAR. „Na trhu s ojetými nákladními vozidly zaznamenáváme pokles cen. PACCAR Financial investuje do středisek prodeje ojetých vozidel po celém světě s cílem zvýšit počet prodaných ojetých vozidel za koncové ceny a zvýšit tak marže z prodeje ojetých vozidel. PFS v nedávné době otevřela střediska prodeje ojetých nákladních vozidel v Dentonu ve státě Texas a v Praze v České republice, další pak plánuje otevřít ve španělském Madridu.“

„Vynikající rozvaha společnosti PACCAR společně s úvěrovým ratingem A+/A1 umožňuje PFS nabídnout konkurenceschopné finanční služby dealerům a zákazníkům značek Kenworth, Peterbilt a DAF ve 26 zemích na čtyřech kontinentech,“ uvedl Craig Gryniewicz, prezident PACCAR Financial Corp. „Máme výborný přístup na trhy s cennými papíry a střednědobými směnkami, což PFS umožňuje ziskově podporovat prodej nákladních vozidel PACCAR.“

PacLease slaví 40. výročí

PacLease v letošním roce slaví 40. výročí svého založení. PacLease spravuje celkem 38 300 vozidel a působí v 587 místech na území Spojených států amerických, Kanady, Mexika, Německa a Austrálie. PacLease poskytuje prvotřídní služby zákazníkům, zajišťuje maximální provozuschopnost vozidel a nabízí dopravní řešení na míru s využitím nákladních vozidel Kenworth, Peterbilt a DAF. Dopravní řešení PacLease zahrnují kompletní údržbu vozidel, telematiku, školení řidičů, soulad s předpisy, slevy na mýtné a palivové hospodářství. 

„Většinu zákazníků PacLease představují provozovatelé soukromých vozových parků, kteří v rámci své hlavní podnikatelské činnosti využívají nákladní vozidla k přepravě svých produktů,“ řekl Ken Roemer, prezident PacLease. „Komplexní leasingová řešení PacLease zákazníkům usnadňují přepravu jejich produktů a umožňují jim tak soustředit se na hlavní podnikatelskou činnost.“

V Bellevue, Washingtonu 21. července 2020