Společnost DAF Trucks dělá další krok ve vývoji elektrických hnacích soustav: zdvojnásobuje dojezd modelu DAF CF Electric, vybaveného technologií VDL e-power, na více než 200 kilometrů. Představení nové generace akumulátorů navíc znamená snížení hmotnosti o 700 kg, což se přímo projeví jako vyšší užitečné zatížení.
Společnost DAF se pohybuje na samé špici vývoje a prodeje plně elektrických nákladních vozidel. Zkušební provoz prvních modelů CF Electric začal již v roce 2018 u německých a nizozemských zákazníků. Poté se začala prodávat druhá generace, vybavená novým softwarem a novou přístrojovou deskou.
Tahač a podvozek
Model DAF CF
Electric je ideální díky svým nulovým emisím a tichému použití v městských
oblastech a splňuje všeobecné požadavky na distribuci, dodávky do supermarketů
a svoz odpadu. Společnost DAF aktuálně nabízí model CF Electric jako tahač 4×2
(CHJS 37 tun) a jako vozidlo s podvozkem v konfiguraci 6×2 s řízenou vlečenou
nápravou pro maximální manévrovatelnost (CHJS 28 tun).
Osvědčená a spolehlivá technologie
Nejnovější
generace vozidel CF Electric staví na osvědčené spolehlivosti a uživatelské
přívětivosti předchozích generací. Nově je v současné generaci doplněn
lithiumiontový akumulátor s kapacitou 350 kWh (efektivní kapacita 315 kWh).
Kromě většího množství energie je akumulátor také mnohem lehčí – o celých 700
kg. Toto snížení se přímo projevuje ve vyšší kapacitě užitečného zatížení.
Akumulátor je uložen v gelu, takže teplota vždy zůstává v rozmezí 25 až 40
stupňů Celsia bez ohledu na počasí, což podporuje výdrž a konzistentní výkon
akumulátoru.
500 kilometrů denně na elektrický
pohon
Díky zvýšené
kapacitě akumulátoru, který má přitom stále stejné rozměry, má nyní model CF
Electric dojezd více než 200 kilometrů. To je dvojnásobek v porovnání s
předchozími generacemi. Úplné nabití akumulátoru se obvykle provádí v domovské
základně vozidla a trvá přibližně 75 minut při použití nabíjecí stanice s
výkonem 300 kilowattů.
Dobíjením akumulátoru při nakládce nebo vykládce či během přestávky v provozu vozidla je možné v modelu DAF CF Electric ujet až 500 kilometrů denně zcela na elektrický pohon. To je velmi výhodné z hlediska produktivity a efektivity vozidla.
Konkrétní rady ohledně pořízení a použití
Používání
elektrických vozidel vyžaduje od zákazníků specifický přístup. To je důvod,
proč společnost DAF nabízí svým zákazníkům podporu prostřednictvím pokročilých
modelů simulace trasy, které napomáhají co nejefektivnějšímu plánování pro
vozidlo, včetně praktických rad k chytrému a účinnému dobíjení
akumulátoru. Společnost DAF také nabízí poradenství – spolu
s vybranými dodavateli, jako je společnost VDL –, týkající se
optimální infrastruktury pro nabíjení.
Prodej začíná v září
Model
CF Electric s prodlouženým dojezdem se začne prodávat v září,
přičemž první dodávky se předpokládají na počátku roku 2021.
„Důležitý krok vpřed“
„Díky
prodlouženému dojezdu upevňuje model CF Electric naši čelní pozici
v oblasti elektrické silniční přepravy,“ uvádí Ron Borsboom, výkonný
ředitel produktového vývoje ve společnosti DAF. „Toto vozidlo bylo vyvinuto
v reakci na sílící požadavky na zvýšení kvality ovzduší v našich
městech a snížení emisí CO2. Pět set kilometrů denně zcela
na elektrický pohon už je parametr, se kterým mohou provozovatelé přepravy lépe
pracovat.“
DAF CF Electric | Tahač FT – Technické údaje
Podvozek 4×2
Rozvor 380 centimetrů
Hmotnost tahače 9 000 kg
Elektromotor 210 kW
Točivý moment 2 000 Nm
Kapacita akumulátoru 350 kWh
(efektivní kapacita 315)
Dojezd plně nabitého vozidla až 220 km
Rychlé nabití akumulátorů 75 minut
(při 300 kW)
DAF CF Electric | Podvozek FAN – Technické údaje
Podvozek 6×2, vlečená náprava
Rozvor 380/420/460/480 centimetrů
Hmotnost vozidla s podvozkem 10 200 kg
Elektromotor 210 kW
Točivý moment 2 000 Nm
Kapacita akumulátoru 350 kWh (efektivní kapacita 315)
Dojezd plně nabitého vozidla až 220 km
Rychlé nabití akumulátorů 75 minut (při 300 kW)
Popisek fotografie
Společnost DAF Trucks uskutečňuje další krok v oblasti elektrických hnacích soustav: zdvojnásobuje dojezd modelu DAF CF Electric na více než 200 kilometrů.
V Eindhovenu 2. září 2020